Ik heb me geregistreerd als handelaar, vereniging of zorgverstrekker maar heb nog geen login of wachtwoord ontvangen. Hoe komt dat?
Als u zich registreert op www.ourcityapps.com/client, ontvangt u eerst een mailtje om uw e-mailadres te controleren. Dat mailtje wordt verstuurd naar het e-mailadres van de persoon die u invulde als contactpersoon (op het tweede scherm). Niets ontvangen? Kijk ook even in uw postvak met ongewenste mail.
Klikt de contactpersoon op de verifiëren-knop, dan ontvangt het lokaal bestuur de melding dat u zich wenst te registreren. Iemand checkt dan even of uw aanvraag oké is. We reageren zo snel mogelijk op uw aanvraag maar buiten de kantooruren kan dit dus even op zich laten wachten.
Is uw aanvraag oké? Dan vertrekt er een mailtje met uw login en wachtwoord naar het e-mailadres van de persoon die u invulde voor de registratie (het eerste scherm). Niets ontvangen? Kijk ook even in uw postvak met ongewenste mail.
Ik kan inloggen in het dashboard maar krijg mijn profiel niet actief. Wat moet ik doen?
Om uw profiel zichtbaar te maken, klikt u in het dashboard op Instellingen. Op het tabblad Algemeen kunt u uw dienst zichtbaar maken. Opgelet: u kunt uw profiel pas zichtbaar maken als u een afbeelding voor uw profielfoto uploadt.
Maakt u uw profiel voor de eerste keer zichtbaar of doet u een wijziging? Vergeet dan niet op de knop Publiceren te klikken om uw profiel te updaten. De knop verschijnt automatisch bovenaan de pagina en ziet er zo uit:
Ik gebruik de UiT-databank om mijn activiteiten aan te kondigen. Kan ik die koppelen aan mijn agenda in de app?
Jazeker! U kunt u de app zo instellen dat ze uw activiteiten automatisch ophaalt en weergeeft. Dat hoeft u maar één keer te doen zodat u uw activiteiten niet dubbel hoeft in te voeren.
Ga in uw dashboard naar Functionaliteiten en maak de agenda-functie actief.
Na het publiceren van die wijziging verschijnt onder Instellingen een nieuw tabblad Agenda. Daar vult u uw UiT-ID in.
Uw UiT-ID? Dat is de code waarmee u in de UiT-databank geregistreerd staat als organisator. U vindt ze door in de UiT-databank bij de detailgegevens van een van uw activeiten door te klikken op de organisator. In de url van de pagina waarop u dan terechtkomt, kopieert u – heel precies – de code die volgt op de laatste schuine streep (zie de UiT-ID van de Rochusghesellen bijvoorbeeld op de schermafbeelding hieronder).
Opgelet: de koppeling is niet meteen actief. Dat kan één tot twee dagen duren. Even geduld dus, het is het wachten waard.