Attest van gezinssamenstelling

Beschrijving

Het attest van gezinssamenstelling is een uittreksel uit het bevolkingsregister dat alle personen vermeldt die deel uitmaken van hetzelfde gezin.

Voorwaarden

De volgende partijen kunnen het attest met betrekking tot uzelf aanvragen:

  • uzelf (enkel voor uw eigen gezin)
  • uw wettelijke vertegenwoordiger (bv. ouder of voogd)
  • bijzondere gemachtigden zoals een notaris of advocaat
  • derden (bv. publieke of private instellingen) als de afgifte ervan voorgeschreven is door of krachtens de wet
  • een derde persoon op voorwaarde dat die in het bezit is van een volmacht en de identiteitskaart (of kopie ervan) van de aanvrager.

Procedure

U kunt het attest van gezinssamenstelling opvragen bij uw gemeente.

Als u beschikt over een elektronische identiteitskaart (eID), kunt u het document ook raadplegen, downloaden en afdrukken:

  • op 'Mijn dossier', de online toepassing van het Rijksregister
  • op 'Mijn Burgerprofiel', de online toepassing van de Vlaamse overheid
  • het e-loket: u kan kiezen om het te ontvangen per e-mail of per post. uw aanvraag wordt binnen de drie werkdagen behandeld.

Anderen kunnen het attest enkel aan het loket van de dienst Burgerzaken aanvragen.

Bedrag

gratis

Nodig

Als u het attest zelf ophaalt:

  • uw eigen identiteitskaart of verblijfsvergunning.

Als u het attest voor iemand anders aanvraagt:

  • een volmacht van de betrokkene en een kopie van zijn of haar identiteitskaart
  • uw eigen identiteitskaart.

Contact voor aanvragen

Burgerzaken
Gemeentehuis
Gemeenteplein 1
3040 Huldenberg
België
Mail of bel ons voor een afspraak tijdens de kantooruren.

Contact voor afhalen

Onthaal
Gemeentehuis
Gemeenteplein 1
3040 Huldenberg
België
02 688 30 40
Mail of bel ons voor een afspraak tijdens de kantooruren.